chrisenlotte.reismee.nl

Nassau (Bahama's)

Na wakker geworden te zijn zagen we dat in aan de kade lagen in Nassau ( Bahama's).

Dus snel ontbijten en naar het bovenste dek om foto's van de omgeving te maken(zie de plaatjes). Het uitzicht is schitterend, zeker ook naar het Atlantis Ressort. Er was weinig te zien dat hier twee weken geleden een orkaan het eiland had geteisterd.

Eenmaal aan land hebben wij een tender(taxi) bootje genomen om naar Paradise Island te gaan. Denk nu niet dat dit bootje zo modern was, neeeee een oud krakkemikkig geval dat maar ternauwernood bleef drijven.............................maar er is geen ander keuze behalve lopen of een veeeel te dure taxi te nemen. De aankomst op Paradise Island was dan geheel in stijl met dit bootje; onder de brug waar allerlei hun waar aanprijzen(schreewerige toeristen zaken met veel Bob Marley).

Hiervandaan zijn we naar het Atlantis Ressort gelopen via de Marina. Echter binnenkomen in het Ressort is(uiteraard) alleen weggelegd voor gasten met heel veeel geld!!!.

Maar, bij toeval, een naastgelegen hotel ingelopen(geen enkele controle), langs de receptie een gang met kamers in, halverwege een zij-uitgang genomen en ja hoor..............wij zijn in het Atlantis Ressort. Hetis behoorlijk heet geworden(ca. 36 graden) en wij besluiten dan ook om, via een schitterend aangelegde tuin met veel vijvers(haaien)en watervallen, naar het privestrand te gaan. ook hier weer geen enkele controle(op de polsbandje s die iedereen hier draagt).

Het strand is wit, de hemel is blauw, de palmen wuiven en wj maken een verfrissende duik in een kristalheldere oceaan.

Bij het verlaten van het strand:PROBLEEM !!

Nu worden we wel gecontroleerd, we moeten ons kamernummer geven...............ehhhhhhhhhhhhhhh, die hebben we niet dus maar gezegd dat we via het naastliggende hotel zijn binnengekomen(ons engels is opeens heel slecht geworden).We mogen het strand niet via deze weg eraf en moeten teruglopen naar een andere ingang. We proberen nog naar andere delen van het ressort te lopen, mar de Security was nu ingelicht en het ging als een lopend vuurtje door het ressort dat er drie mensen 'illegaal' aanwezig waren.

Dus eieren voor je geld en zo snel mogelijk, via dezelfde weg als de heenweg, weer het ressort. je kon duidelijk zien dat de beveiliging aangescherpt was, maar we zijn zonder problemen weggekomen..

Terug naar het krakkemikkige bootje en snel weer(erg he) zonnen op het dek bij het zwembad