chrisenlotte.reismee.nl

Key West

Wakker geworden omdat het schip stilligt. We beginnen te wennen aan de geluiden op het schip.

Door het raam van de hut zien we dat we in Key West zijn. Dus douchen, omkleden, alweer zo'n uitgebreid ontbijtbuffet en de wal op. We besluiten een trolleyrit te nemen met uitleg over de diverse zaken van Key West.

Key West heeft een duidelijk eigen identiteit, die de bewoners dan ook sterk uitdragen.Het liefste willen ze dat Key West weer een zelfstandige staat wordt(men heeft het niet zo op de rest van America) namelijk Conch State. Ze hebben hun eigen vlag, hun eigen wapen, eigen taaltje en eigen volkslied. (Net Friesland, maar dan, zoals alles hier, vele malen groter).

Op het einde van de rit uitgestapt want, uiteraard, moeten er foto's gemaakt worden van het zuidelijkste puntje van de USA(slechts 90 miles naar Cuba). We denken even terug te lopen,maar de hitte en de daarmee gepaard gaande transpiratie zorgen ervoor dat we na 10 minuten toch maar weer de trolley pakken. We stappen uit op de beroemde Duval Street Om wat te gaan drinken bij het, al even beroemde, Sloppy Joe Cafe. Het enige cafe , waar wij zijn geweest, waar je gewoon binnen mag roken en waar een pilsje wel 1,40 euro kost. En dan niet zo'n zielig klein glaasje, maar een halve liter. dat is nog eens een goed cafe!!!!!!!!!!!!!!! 15 soorten bier op het vat en 65 buitenlandse bieren!!!!!!!!

Na een goed uur zijn we lopend terug gegaan naar de kade waar ons schip ligt.. Rogier wil graag naar de Farewell Party die vanavond om 2300 uur begint, dus gaan we vroeg eten, want tijdens de Farewell Party is er ook (weer) een uitgebreid warm koud buffet..

Om 22.45 gaan Lotte en ik naar het bovenste dek waar de Party zich afspeelt. We zullen daar Rogier treffen, zoals afgesproken. Nagenoeg de gehele gastenlijst is aanwezig, volop te eten van het showbuffet(zelfs hele speenvarkens) , uiteraard live Music 1 grote party................................echter geen Rogier. Ik ben even teruggelopen naar de hut en jawel hoor...............meneer lag gewoon te slapen. Dus : laat maar slapen, terug naar boven : Let's have PARTY !(zie foto's).

Tegen 2n naar bed gegaan. Morgen moeten we er vroeg uit want we meren aan in Miami om 7 uur.