chrisenlotte.reismee.nl

Marching Band Competition

Wakker geworden door een stralende zon dus beginnen we de dag vandaag met een vitamine D-kuur. De gehele dag lekker uitgerust bij het zwembad met..............ja hoor..........daar gaan we weer..................

Omstreeks 13.30 uur even naar de supermarkt om te drinken en eten voor onderweg te halen want we gaan daarna meteen door Pembroke Pines waar vanaf 13.00 uur de regionale Marching Band Competition plaatsvindt.

Daar aangekomen blijkt het een behoorlijk groot evenement te zijn, met een toeschouwer aantal waar de gemiddelde Nederlandse voetbalclub jaloers op zou zijn.(en dat georganiseerd door een Highschool). Een perfecte accomodatie en organisatie want er zijn meer dan dertig marchingbands aanwezig die allemaal een uur kunnen (voor)oefenen, hun decor moeten instellen en plaatsen. Alles verloopt, zoals wij het kunnen bekijken precies volgens tijdschema .

Na even rondgekeken te hebben vinden we al snel de trucks van onze vrienden, de Silver Magic Marching Band. We lopen met hun mee om te kijken hoe zij hun voorbereiding doen: inspelen; secties apart stemmen onder leiding van de sectie captain; gezamenlijk stemmen onder leiding van de banddirector; een groepshug ter voorbereiding van de gezamenlijke prestatie; sectiehugs omdat men weet dat men het samen moet doen.Een groeps hug met motiverende woorden van de director en dan gaan ze zich opstellen voor hun performance. Wij gaan snel naar de tribune, want daar mag je alleen op als er geen korps speelt. Direct doorlopen naar het hoogste punt in het midden zodat je een perfect zicht hebt op het veld. Na alle repetities waarbij wij aanwezig zijn geweest is het schitterend om te zien wat het uiteindelijke resultaat is geworden. De muziek uit de film 'V for Vendetta' wordt prima uitgevoerd en de decorstukken passen ook erg mooi in deze uitvoering(o.a. antieke kanonnen). Er zijn wat punten waaraan gewerkt moet worden, maar wat wil je: een complete show van bijna 10 minuten in amper drie weken tijd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Petje af voor deze gasten, want ze doen het toch maar even in hun vrije tijd, want de repetities gaat buiten de schooluren om en alles uit het hoofd!!!!!!!!!!!!!!!!

Wij lopen meteen even mee om met enkele mensen te praten(o.a Sarah wilde graag onze mening over de show weten). Zij gaan nog wat 'statiefoto's' maken en gaan door naar de gezamenlijke maaltijd.

Later op de avond komen de beste korpsen: het valt op dat deze korpsen een haast proffesionele uitstraling hebben mede door het grote aantal muzikanten, maar ook door het grote aantal mensen die helpen met de opbouw van o.a. decorstukken. Bij sommige van deze korpsen lopen wel meer dan 30 man.

Na een lange rit door de, donkere, Everglades, zijn we omstreeks 00.30 thuis waar we voor het slapen nog even een alcoholische versnapering drinken. Weer een avontuur erop zitten.