chrisenlotte.reismee.nl

Silver Magic Marching Band

Vandaag de hele dag doorgebracht bij het zwembad.

Vanvond hebben we afgesproken met Sarah Hamilton, director of Music bij Mariner's Highschool in Cape Coral, om een repetitie bij te wonen van de marchingband, welke begint om 17.00 uur tot(met drie pauzes van twee minuten) 20.30 uur. De temperatuur is ca 29 graden.

Ruim voor aanvang van de repetitie zijn we er al, best wel spannend. De muziekruimte is snel gevonden op het enorm grote schoolterrein omdat je de zelf oefende muzikanten al van verre kan horen. Iedereen is ontzettend vriendelijk en beleefd en wij worden ontvangen door Sarah, die onze vragen beantwoord en zelf ook de nodige vragen heeft, maar zeer beleefd wacht totdat wij stoppen met vragen. Alle leerlingen en met name de seniors zijn zeer nieuwsgierig en hebben vele vragen voor ons: hoe doen wij de show, hoe zijn de bands in Europa en speciaal de bands in Nederland.

Na ongeveer een half uur binnenrepetitie(warmblazen, toonladders blazen en zingen, enkele nummers uit de show doornemen) gaan we naar het oefenterrein, wat er pal naast ligt. De yardlijnen zijn op het terrein geschilderd. Zonder pauze te houden gaat men direct werken aan de nieuwe show voor dit seizoen.

Wat direct opvalt bij zowel de binnen- als de buitenrepetitie is de discipline , de gedrevenheid van zowel de muzikanten als het instructieteam en de wil om elkaar te helpen om een beter product neer te zetten. Dit alles zonder mopperen of een onvertogen woord. Wanneer er een stukje opnieuw gedaan moet worden hollen ze naar de vorige(start-)positie om maar weer zo snel mogelijk verder te kunnen gaan. Na circa een uur krijgt men exact twee minuten om snel wat te drinken te pakken en gaat men direct weer door. Nog steed niemand die protesteert, de enigen die praten zijn de leden van het instructieteam. Wij mogen op de toren staan naast Sarah, zodat wij een goed zicht hebben op het totale showgebeuren. Ook hier kunnen we kennis uitwisselen met Sarah en zij accepteerd onze voorstellen en past deze meteen in de show toe.

Na afloop van de showrepetitie gaat iedereen snel terug naar het repetitielokaal, waar men op hun plaats gaat staan en weer opnieuw in de houding gezet. Enkele mededelingen van de director en de drummajors. Op de plaats rust en Chris mag ervoor gaan staan en hen ,in het kort, vertellen over de gang van zaken in Europa en speciaal in Nederland. dat is even wennen. Praten voor een (grote) groep is geen probleem, maar het nu geheel in het Engels te doen, zonder enige voorbereiding, is wel even iets anders, maar het lukt en ik heb in amper 20 minuten e.e.a. vertelt over de bands in Europa en Nederland in het bijzonder.

Sarah bedankt ons en nodigt ons uit om morgenavond bij hun optreden aanwezig te zijn tijdens de football wedstrijd tegen een andere highschool.. De band word terug in de houding gezet(strrrrrrak). Achtervolgens: 'drummajors dismissed' . YES MADAM! , 'juniors dismissed: YES MADAM! 'seniors dismissed' YES MADAM!

Direct hierna komen de meeste seniors direct naar mij toe met nog meer vragen. Ik heb nog ongeveer drie kwartier zoveel mogelijk vragen getracht te beantwoorden: het is zo'n kick om met zo'n enthousiast en leergierige groep te werken SUPER

Dit was wel een uitzonderlijk goede ervaring !!!

Bernadette

Nou dit is even gaaf om zoiets mee te maken hartstikke leuk voor jullie en voor mij om te lezen hahah hier alles zijn gangetje , morgen de 22 ste monique jarig Michiel is vandaag geskimt weet niet of je het goed schrijft dus die baalt enorm , alles geblokkeerd echt rot voor hem maar komt goed
dikke knuffel voor jullie xxx

chris

Vandaag hebben we jouw tweelingzus gespot.
Foto's volgen)
Of we moet zoveel aan je denken dat we je overal opeens zien hahahahahaha.Feliciteer Monique van ons en wens Michiel sterkte,

Kusjesss

Bernadette

nou heb monique gefeliciteerd van jullie vond ze heel leuk ,het is hier zo koud bahh heb een trui aan hahahha ik laat weer van me horen dikke knuffel oja ben benieuwd hoor naar die foto's van mijn tweeling zus hahha liefs xxx

Chris

Nou ik zal je een beetje troosten, wij zitten er aan te denken om een trui aan te trekken............................. maar doen het toch maar niet. De temperatuur hier is gezakt naar wel 27 graden(brrrr koud he)

Bernadette

hahahha zie jullie al liggen bij het zwembad dikke trui aan .... maar gelukkig is dat niet nodig jullie zitten in een prachtige omgeving ik beb vandaag vrij en moet dit weekend weer werken ik verander van locatie 15 okt maar dat vertel ik je als je weer thuis bent maar dat duurt nog even gelukkig voor jullie

dikke knuffel xxx